گروه حوادث: مرد معتاد که برای پرداخت بدهی میلیونی‌اش از سوی طلبکاران تحت فشار بود، نقشه سرقت از بانک را طراحی کرد.

این مرد با در اختیار داشتن یک قبضه سلاح کمری به بانکی در شمال غرب تهران رفت اما 24 ساعت بعد از سرقت مسلحانه از سوی پلیس دستگیر شد.

ساعت16:30،  25 فروردین، ماموران کلانتری 134 شهرک قدس تهران در جریان سرقت مسلحانه از بانکی در بلوار فرحزاد قرار گرفتند و برای بررسی موضوع، عازم محل سرقت شدند.

تحقیقات اولیه نشان می‌داد که سارق بانک، مرد میانسالی بود که با در اختیار داشتن سلاح کمری، به تهدید کارمندان پرداخته و سرقت مسلحانه را رقم زده بود.

یکی از کارمندان بانک در تشریح ماجرای سرقت به ماموران گفت: مشغول بستن حساب‌ها بودیم که مردی حدودا 50 ساله در حالی که کاپشن کرم رنگی به تن داشت، وارد بانک شد. او یکراست به طرف باجه‌ای آمد که من در آنجا کار می‌کردم و گفت که قصد برداشت پول از حسابش را دارد.

اما زمانی که از وی خواستم دفترچه حسابش را بدهد، ناگهان سلاحی از زیر کاپشنش  خارج کرد و به طرف رئیس بانک رفت. این مرد بعد از تهدید رئیس و دیگر کارمندان بانک، کیسه برزنتی مشکی رنگی در اختیارمان قرار داد و گفت که باید 200میلیون تومان پول نقد به او بدهیم.

اما بعد از جست‌وجویی کوتاه، وقتی دید پول زیادی در بانک نیست، 20 میلیون و 850 هزار تومان چک پول را داخل کیسه ریخت و به طرف در خروجی دوید. سپس سوار یک پراید نقره‌ای رنگ شد و پا به فرار گذاشت.

بعد از اظهارات کارمندان بانک، گروهی از کارآگاهان اداره اول پلیس آگاهی تهران وارد عمل شدند و بررسی‌های تخصصی برای شناسایی و دستگیری سارق مسلح آغاز شد.

از آنجا که بعد از فرار مرد سارق، کارمندان بانک توانسته بودند تعدادی از رقم‌های پلاک خودروی او را یادداشت کنند نخستین سرنخ‌ها در اختیار پلیس قرار گرفت و کارآگاهان در ادامه تحقیقات به بررسی فیلم‌های ضبط شده توسط دوربین‌های مداربسته بانک پرداختند.

با به دست آمدن تصویری از چهره‌ متهم فراری، جست‌وجوی میدانی پلیس برای دستگیری او آغاز شد و ماموران که تعدادی از رقم‌های پلاک خودروی سارق و مشخصات ظاهری او را در اختیار داشتند به شناسایی خودروهایی پرداختند که شبیه خودروی مرد سارق بودند.

 تعقیب سایه به سایه

در حالی که یک روز از زمان سرقت گذشته بود، تیم‌ تحقیق چند خودروی پراید را که برخی از شماره‌های پلاک آنها با شماره پلاک خودروی سارق یکی بود، شناسایی کرد و صاحبان آنها را زیر نظر گرفت.

این تحقیقات، کارآگاهان را به مردی به نام سیامک رساند که مشخصات ظاهری او شباهت زیادی به سارق مسلح داشت. وقتی مشخص شد این مرد در زمان سرقت در خانه حضور نداشته و حتی شب را هم در خارج از خانه گذرانده است، این فرضیه که او همان سارق تحت تعقیب باشد مدنظر قرار گرفت.

با این اطلاعات، دستور بازداشت سیامک صادر شد و وی 24ساعت بعد از سرقت در حالی که در خانه یکی از اقوامش مخفی شده بود، به دام ماموران افتاد.

درحالی‌که مرد میانسال مدعی بود از جریان سرقت از بانک بی‌خبر است، ماموران او را به اداره آگاهی منتقل کردند و در بازبینی فیلم ضبط شده توسط دوربین مداربسته بانک دریافتند این مرد همان سارق مسلح تحت تعقیب است.

به این ترتیب، بازجویی از سیامک از سر گرفته شد و وی که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت، به سرقت مسلحانه از بانک اعتراف کرد و گفت: مدت‌ها بود که به کراک و تریاک معتاد شده و به همین خاطر به افراد زیادی بدهکار بودم.

هر روز فشار طلبکاران بیشتر و بیشتر می‌شد و من که چاره‌ای جز پرداخت بدهی‌هایم نداشتم تصمیم گرفتم برای به دست آوردن پول، به سرقت از بانک دست بزنم. به همین خاطر یک قبضه سلاح کمری تهیه کرده و بعد از ورود به بانک، نقشه سرقت را عملی کردم. بعد از سرقت نیز مقداری از پول‌ها را به طلبکارانم دادم و بقیه را به همراه خودرو و اسلحه‌، در اختیار 2 نفر از دوستانم قرار دادم.

بعد از اعترافات مرد میانسال، دوستان او نیز بازداشت شدند و برای تحقیقات به اداره آگاهی انتقال یافتند.

سرهنگ عباسعلی محمدیان - رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ- با اعلام این خبر گفت: دوستان مرد سارق تا‌کنون به همدستی با او در سرقت مسلحانه اعتراف نکرده‌اند و تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد.

وی با بیان اینکه دوربین مداربسته بانک، نقش مهمی در دستگیری سارق مسلح داشت، به بانک‌هایی که هنوز نسبت به نصب این دوربین‌ها اقدام نکرده‌اند توصیه کرد برای امنیت بیشتر بانک از این تجهیزات استفاده کنند.

کد خبر 79205

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز